Vragen van psycholoog

1. Praktijk aanmelden / inloggen

  • Klik bovenaan rechts op 'Schrijf je in als psycholoog' om naar het aanmeldingsformulier te gaan. Vul je voornaam, naam en e-mailadres in. Let op: gebruik het correcte e-mailadres, want naar dit e-mailadres wordt je bevestigingslink doorgestuurd. Om je te kunnen aanmelden dien je akkoord te gaan met de verklaring rond waarheidsgetrouwe informatie en de disclaimer en gebruikersvoorwaarden. Kopieer bij de SPAM controle in het kadertje de letters en klik op 'Registreer'.
  • Hierna krijg je een e-mail met bevestigingslink toegezonden. Dit kan enkele minuten duren. Kijk ook of deze misschien terecht gekomen is in je spambox of map met ongewenste berichten. Na bevestiging via deze link kan je doorgaan naar de loginpagina.
  • Als je ingelogd bent kun je jouw gegevens invullen door onderaan te klikken op 'Volgende'.
  • Na bewaring is je profiel aangemaakt en ontvang je automatisch een uitnodiging tot betaling. Je profiel komt online na verwerking van je betaling (reken hiervoor op 5 tot 10 werkdagen)
  • Heb je reeds een profiel en wens je een tweede aan te maken, log dan eerst in en klik op de knop 'Maak een nieuw profiel'. Selecteer de gewenste website en vervolg het aanmaakproces.
  • Je kan je rechts bovenaan steeds opnieuw inloggen om je gegevens aan te passen.
  • Het kan enkele minuten duren voor je de login-mail ontvangt.
  • Controleer of de login-mail in je map met ongewenste berichten of spambox zit. Is dit het geval, klik dan op ‘verplaatsen naar inbox’ of ‘not spam’ en neem onze contactadressen op in je contactenlijst (info a vind-een-psycholoog.be). Zo komen de aanmeldingen van nieuwe cliënten ook in je inbox terecht.
    Bij een gmail-account kan je best via de standaard website inloggen (www.gmail.com. Dus niet via het mail-programma op je tablet of smartphone). Aan de linkerkant klik je op 'meer' en ga je naar 'Spam'. Klik op 'niet-spam'. Lees ook meer info over 'ontvang onze mails goed'.
  • Vind je geen e-mail in je inbox noch bij je ‘ongewenste berichten’ of ‘spam’, klik dan op 'contacteer webbeheerder' onderaan de website en omschrijf hier je probleem. Vermeld ook zeker je telefoonnummer.
  • Om in te loggen klik je rechts bovenaan de pagina op ‘Login’ (dus niet op ‘Schrijf je in als psycholoog’). Vul hier je gebruikersnaam en wachtwoord in.
  • Als je een nieuw wachtwoord aangevraagd hebt, gebruik dan de meest recente link. Elke link kan je maar 1 maal gebruiken.
  • Als je problemen ondervindt met het inloggen, stuur ons een bericht via ‘contacteer webbeheerder’ en vermeld je voornaam, naam, probleem en je telefoonnummer
  • Je kan een nieuw wachtwoord opvragen door rechts bovenaan op LOGIN te klikken. Klik hierna op ‘wachtwoord vergeten?’, vul je emailadres in en klik op ‘verzend’. Hierna ontvang je een e-mail met bevestiginglink. Wanneer je hierop klikt kan je jouw wachtwoord herstellen. Het kan enkele minuten duren voor je deze ontvangt. Kijk zeker ook in je spambox of map met ongewenste berichten of de e-mail daar terecht is gekomen.

Voorzie je activiteiten, dan kan je kiezen tussen een profiel als organisator of psycholoog. Wij zetten de verschillen tussen de beide profielen even voor je uit.
Ben je een psycholoogdie graag enkele cursussen op poten wil zetten? Dan is de beste keuze voor jou nog steeds een psychologenprofiel. Je geniet dan van alle voordelen van zo’n profiel zoals

  • een eigen webpagina op onze website
  • vindbaarheid via de zoekfunctie
  • linken naar je eigen website(s)
Daarbovenop kan je ook cursussen plaatsen wanneer je hiervoor de nodige credits aankoopt. Zo worden je activiteiten gekoppeld aan je profiel. Meer info over het aankopen van credits en het plaatsten van activiteiten vind je hier: Hoe plaatst ik cursussen als psycholoog?.
Wat is dan een organisatorenprofiel? Maak je deel uit van een (opleidings)vereniging of ben je een niet praktiserend psycholoogen geef je enkel cursussen (en is er dus bijgevolg geen praktijk verbonden aan de cursussen die je geeft), dan kan je een organisatorenprofiel aanmaken.
Een organisator heeft wel een profiel, maar is niet vindbaar via de psychologen-zoekresultaten. Het profiel is enkel toegankelijk via de link vermeld op de cursuspagina. De cursussen die je organiseert zijn natuurlijk wel vindbaar via de bijhorende cursus-zoekresultaten. Elke jaarinschrijving als organisator bevat automatisch 15 credits. Hier kan je meer info terugvinden over de prijzen van een organisatorenprofiel en credits

.

  • Je emailadres is tevens je login en is gekoppeld aan 1 profiel, een profiel als psycholoog OF als organisator.
  • Wens je hetzelfde emailadres opnieuw te gebruiken, dan kan je via het contactformulier een email sturen met de vraag het foutief aangemaakte profiel te verwijderen. Na bevestiging kan je opnieuw aanmelden en een profiel aanmaken als psycholoog.

Het team van Vind een Psycholoog.be gelooft in de filosofie dat een psycholoog kiezen een heel persoonlijk proces is. Om ervoor te zorgen dat iedereen een psycholoog vindt die bij hen past, kiezen we er dan ook voor om elk profiel te binden aan één persoon. Op die manier krijgt de cliënt een zo duidelijk mogelijk beeld van diegene waarmee ze uiteindelijk in zee beslissen te gaan.
Ook voor de transparantie en correctheid van de gegevens is dit van belang. Alle specialisaties, opleidingen en eventuele erkenningsnummers zijn immers persoonsgebonden.
Je kan wel steeds in je persoonlijke tekst en in het veld ‘praktijknaam’ verwijzen naar je groepspraktijk of collega’s. Er worden ook 3 externe linken voorzien om door te verwijzen naar de website van je groepspraktijk of je persoonlijke site.
Maak je deel uit van een groepspraktijk en hebben vier of meer leden van die praktijk een profiel op onze website? Vraag dan wel zeker naar onze groepskorting.

2. Profiel ingeven / aanpassen

  • Log in en klik rechts aan de zijkant (of scrol verder op smartphones) op 'Jouw praktijkprofielen' de verschillende onderdelen. Selecteer het profiel dat je wil bewerken en vul je gegevens aan door onderaan op 'volgende' of bovenaan op de verschillende tabbladen te klikken ( Locatie en contact | Zoektermen | Persoonlijke en praktische info). Hier kan je al jouw gegevens aanvullen.
  • Bij de therapievormen kan je je selectie maken door het + of – teken aan te klikken. Dit doe je als volgt: Ga met je cursor op het + teken staan van de therapievorm die je wil selecteren. Klik op de linker muisknop. Nu springt de therapievorm naar het vak 'geselecteerd'.
    Je kan een therapievorm terug wegdoen door op - te klikken.
  • Stel de volgorde van belangrijkheid in door de geselecteerde therapievormen te verslepen. Dit doe je als volgt: Plaats je cursor in het midden van de therapievorm. Klik op de linker muisknop en hou deze ingedrukt. Versleep met de muis de therapievorm naar de plaats waar je de therapievorm wil hebben. Laat de linker muisknop los als de therapievorm op de juiste plaats staat. Idem voor de klachten.
  • Cursussen of workshops kan je aanmaken bij onderdeel 'Cursussen'
  • Hoe een goed profiel maken lees je hier.
  • Een psycholoog met een foto of logo wordt meer gecontacteerd, neem dus de tijd voor het zoeken van een passende foto.
  • Door het zien van jouw foto kan de cliënt een ‘gezicht’ op jou kleven. Dit verlaagt de barrière om jou te contacteren. Neem best een neutrale en duidelijke foto waar je ontspannen en spontaan op staat.
  • Je kan ook kiezen voor je logo of een foto van je praktijk. Groepsfoto’s raden wij af.
  • Een foto toevoegen doe je door in te loggen en te klikken op 'bewerk profiel'. Hier vind je 3 tabbladen. Bovenaan het derde tabblad 'Persoonlijke en praktische informatie', klik je onder de titel 'Persoonlijke informatie' op 'bladeren'. Zo kan je een foto selecteren. Klik nadien onderaan op 'bewaar profiel'.
  • Plaats enkel een foto met jpeg-formaat. Een ander formaat kan niet worden ingevoegd.
  • De gegevens in je profiel worden meteen aangepast, maar het kan 24 uur duren voor je foto zichtbaar is in de zoekresultaten.

Mogelijks ondervind je problemen bij de opmaak van je tekst (zoals een titel plaatsen met ‘Stijlen’, opsommingstekens of cijfers of de tekst te laten inspringen. Dit is eenvoudig op te lossen door steeds een 'Enter' te plaatsen tussen de verschillende delen van de tekst.

Werkwijze voor gebruik van Opmaak:

  1. Plak of type je tekst.
  2. Herstructureer je tekst als volgt:
    Druk na elke titel, elke opsommingszin en het einde van elke paragraaf op je ‘Enter’-toets. Zo herkent de opmaak de zinnen als aparte gehelen.
  3. Geef nu je tekst de nodige stijl via de iconen bovenaan. Gebruik voor titels kop 2, 3, 4,
  4. Verwijder eventueel het teveel aan enters.

NB. Je kan het best werken met Google Chrome. Daarin werkt elke opmaak het gemakkelijkst.

  • Om de snelheid van de site te garanderen worden de zoekresultaten 24u bewaard. Alle aanpassingen zijn dus na 24u zichtbaar. In jouw profiel worden de aanpassingen meteen doorgevoerd.
  • Eens je ingelogd bent en de noodzakelijke gegevens ingevuld hebt, kan je je wachtwoord zelf veranderen in een door jou gekozen wachtwoord, via het onderdeel ‘inloggegevens’.
  • Na inloggen, klik je aan de rechterkant op 'inloggegevens' (scrol naar onder op smartphones). Vul je huidig wachtwoord en je gewenst e-mailadres in.
    Klik onderaan op 'Wijzig'.
  • Een bevestigingsmail wordt verzonden naar je nieuw e-mailadres. Klik op de link om de wijziging door te voeren. Pas nadien is je e-mailadres aangepast.
    Indien je de bevestigingsmail niet ontvangt, kijk dan ook zeker bij je spam-berichten of ongewenste mail. Markeer deze dan als niet-spam of 'veilig'.
    Voeg onze contactadressen (info a vind-een-psycholoog.be) ook toe in de contactenlijst van je nieuw e-mailadres.
  • Kijk na of alles vlot verloopt: Stuur jezelf een aanvraag vanuit je profiel en kijk of deze goed toekomt in je inbox.
  • Je kan alle gegevens van je persoonlijk profiel (zoals je adres, praktijknaam, hoofdactiviteit, persoonlijke tekst enz.) zelf aanpassen, nadat je ingelogd bent.
  • Log in en klik rechts aan de zijkant (of scrol verder op smartphones) op 'Jouw praktijkprofielen'. Selecteer het profiel dat je wil bewerken en vul je gegevens aan door onderaan op 'volgende' of bovenaan op de verschillende tabbladen te klikken ( Locatie en contact | Zoektermen | Persoonlijke en praktische info). Hier kan je al jouw gegevens aanvullen of aanpassen.
  • Verander echter je naam, voornaam, gemeente en je hoofdtherapievorm enkel indien dit echt noodzakelijk is. Deze gegevens bepalen het adres (de url) van je persoonlijke pagina en na elke aanpassing ben je een tijdje minder vindbaar in google.
  • Van je cursus, workshop of opleiding kan je ook gegevens aanpassen. Enkel de startdatum, gemeente en periode of cursustype kan niet worden veranderd eens je activiteit actief gezet is.
  • Als je een therapievorm beoefent die niet in de lijst staat, kan je via het contactformulier vragen om deze te laten opnemen.
  • Er moet voldoende vraag naar zijn voordat een nieuwe coachingsvorm kan toegevoegd worden. Vanaf 3 aanvragen kan dit overwogen worden. Spreek dus je collega's aan om de nieuwe therapievorm ook te selecteren of een profiel aan te maken en ons hiervan op de hoogte te brengen.
  • Voeg een omschrijving toe van de therapievorm die je wil laten opnemen op de site. Zo krijgt de bezoeker deskundige informatie.

3. Online betaling & facturatie

  • Log je in en klik rechts in de zijbalk op het onderdeel 'Betalingsoverzicht'.
  • Klik op het envelopje achter je betaling: 'Stuur me de e-mail met betalingsgegevens opnieuw'.
  • Indien je jouw betalingsorder niet terugvindt onder 'Betalingsoverzicht': contacteer dan het webbeheer.

Natuurlijk. Dankzij krachtige beveiligingstools worden je financiële gegevens uitstekend beschermd tijdens je online betaling. Je kan dus met een gerust hart je betaling uitvoeren.

Onze online betalingen verlopen via payment provider Mollie. Deze betaalinstelling voldoet aan alle eisen van de Autoriteit Financiële Markten waardoor de transactie van geld steeds op een extreem veilige manier verloopt.

Je kan snel en eenvoudig online betalen via BanContact / Mister Cash, KBC, Belfius, Visa / Mastercard / American Express of via een overschrijving. Selecteer je betaalmethode naar keuze en volg het stappenplan.

Je profiel komt meteen online na je betaling.

  • Betaal steeds het bedrag incl btw.
  • Ben je niet btw-plichtig? Ook dan dien je btw te betalen. Btw is namelijk afhankelijk van het bedrijf, niet van jou als klant. Aangezien Vind-een-Psycholoog.be btw-plichtig is zijn we verplicht btw te rekenen aan onze klanten. Wanneer je niet btw-plichtig bent hoef je zelf geen btw te vragen aan jouw cliënten.

Controleer of je je kaartnummer correct hebt ingegeven. Het kaartnummer van je bankkaart bestaat in totaal uit 17 cijfers + op het einde eventueel een extra letter met cijfer.
Geef enkel de eerste 17 cijfers in. En niet de extra letter met cijfer.
Voorbeeld: ‘CARD: 6703 2421 1245 0108 9 N4’. In dit geval moeten de 17 cijfers ‘67032421124501089’ in het balkje staan. ‘N4’ mag niet worden ingegeven.

Controleer of je je kaartnummer correct hebt ingegeven. Het kaartnummer van je bankkaart bestaat in totaal uit 17 cijfers + op het einde eventueel een extra letter met cijfer.

Geef enkel de eerste 17 cijfers in. En niet de extra letter met cijfer.

Voorbeeld: ‘CARD: 6703 2421 1245 0108 9 N4’. In dit geval moeten de 17 cijfers ‘67032421124501089’ in het balkje staan. ‘N4’ mag niet worden ingegeven.

  • Controleer of je kaart geschikt is voor deze betaalmethode. Creditkaarten of betaalkaarten kan je enkel gebruiken bij optie 'Visa / Master Card / American Express'.
  • Controleer of je je kaartnummer correct hebt ingegeven.
  • LET OP: Het kaartnummer van je bankkaart bestaat in totaal uit 17 cijfers + op het einde eventueel een extra letter met cijfer. Geef enkel de eerste 17 cijfers in. En niet de extra letter met cijfer.
    Voorbeeld: ‘CARD: 6703 2421 1245 0108 9 N4’. In dit geval moeten de 17 cijfers ‘67032421124501089’ in het balkje staan. ‘N4’ mag niet worden ingegeven.
  • LET OP: Geef je kaartnummer in (17 cijfers), en niet je rekeningnummer (dat begint met BE).
  • LET OP: Zorg ervoor dat je de een nul (0) ingeeft als cijfer 0 en niet als letter o.
  • Zorg dat je de juiste code ingeeft.
  • Controleer of je rekeningsaldo toereikend is.
  • Mogelijks was er een kleine storing in je internetverbinding tijdens de online betaling.
  • Mogelijks wachtte je te lang en werd de verbinding daardoor automatisch verbroken.

Lukt het nog steeds niet om te betalen? Neem dan contact met ons op.

Kijk even het volgende na:

  • Kies de juiste betaalwijze. Woon je in België? Gebruik dan je gewone bankkaart en selecteer ‘Bancontact’. Woon je in Nederland? Kies voor iDeal als betalingswijze.
  • Geef het juiste kaartnummer in. Opgelet: verwar je kaartnummer niet met je rekening- of accountnummer. Het kaartnummer dat je moet ingeven, vind je op de voorkant van je bankkaart en bestaat uit 20 tekens.
  • Is je saldo toereikend?
  • Liep er iets mis met je internetverbinding tijdens de online betaling?
  • Wachtte je te lang en werd de verbinding daardoor automatisch verbroken?

Lukt het nog steeds niet om te betalen? Neem dan contact met ons op.

Je betaling is goed gelukt wanneer je op de afrondingspagina terecht komt. Hierop staat duidelijk vermeld dat je betaling geslaagd is. Je ontvangt ook automatisch de voldane factuur ter bevestiging. Na inloggen kan je via de knop ‘Betalingsoverzicht’ op je account ook zien of je betaling verwerkt is. Opgelet: bij een overschrijving kan dit enkele dagen duren.

Natuurlijk. Je kan op elk moment je profiel activeren door in te loggen en op ‘Plaats actief’ te klikken. Betalen kan ook via het onderdeel ‘Betalingsoverzicht’, of via de betaallink die je van ons bij de betalingsuitnodiging per e-mail ontvangen hebt.

Nadat we jouw betaling goed ontvangen hebben, kom je meteen online. Dit is dus zeker het geval bij een online betaling. Bij een overschrijving kan het enkele dagen duren alvorens we jouw betaling verwerkt hebben.
Je profiel wordt wel nog manueel nagekeken zodat de weergave van je profiel optimaal is.

Na ontvangst en verwerking van je betaling krijg je automatisch je voldane factuur via e-mail toegestuurd. Je kan jouw facturatiegegevens ingeven in je profiel.

Je ontvangt een factuur zodra we jouw betaling goed ontvangen heb. Het is mogelijk dat het even duurt alvorens deze goed verwerkt is.
Kijk zeker ook de spam in je mailbox na, het kan dat de e-mail per ongeluk daar is terechtgekomen. Op je profiel kan je onder ‘Betalingsoverzicht’ zien of de factuur verzonden is.
Toch niet ontvangen? Laat het ons weten!

Onze facturen worden automatisch opgemaakt door ons betalingssysteem op het moment dat we je betaling ontvangen hebben. Daarom vragen we allereerst om na te kijken of alle facturatiegegevens op je profiel correct zijn voor je een betaling uitvoert. Staan er toch incorrecte gegevens op je factuur, dan kan je binnen hetzelfde kwartaal je gegevens (naam, adres, BTW nr. e.d.) nog laten aanpassen. Is je factuur ouder, dan kunnen wij enkel je adres aanpassen.

Voor vragen in verband met facturatie die niet in de FAQ werden beantwoord kan je ons steeds contacteren.

4. Domiciliëring en profielverlenging

Vind een Psycholoog wil de psychologen elk jaar vrij laten kiezen of ze hun vermelding wensen te verlengen en voor hoeveel jaar.
Daarom werken we dus NIET met een abonnementsysteem, waarbij je, als je jouw eventuele opzeg niet op tijd zou gegeven hebt, je verplicht zou zijn om toch de factuur te betalen. Wij zenden dus inderdaad eerst geheel vrijblijvend een uitnodiging tot betaling.

Na ontvangst en verwerking van je betaling krijg je automatisch de factuur via email toegezonden. Reken op 5 à 10 werkdagen tussen je betaling en verwerking van je betaling. Je betaalt dus best geruime tijd op voorhand, zodat je profiel niet (tijdelijk) offline gaat en zijn opgebouwde geschiedenis behouden kan worden.

Na een manuele betaling via BanContact, KBC, Belfius of iDeal heb je de mogelijkheid om domiciliëring aan te vinken. Ontzettend comfortabel! Bovendien ontvang je 35 dagen voor het verstrijken van de termijn van je profiel, en de domiciliëring wordt uitgevoerd, een e-mail ter herinnering.

Uiteraard. 35 dagen voordat de domiciliëring wordt uitgevoerd, ontvang je een e-mail ter herinnering. Je kan er op dat moment nog steeds voor kiezen om je domiciliëring tijdelijk of definitief stop te zetten als je dat zou wensen.

Je kan bij de verlenging van je profiel kiezen voor het comfort van betaling via domiciliëring. Om dit te kunnen doen, dien je ons hiervoor het mandaat te geven. Dit doe je door bij je eerstvolgende betaling via BanContact, KBC, Belfius of iDeal aan te vinken dat je domiciliëring wenst te activeren (via Visa en Mastercard is dat momenteel nog niet mogelijk). Je hoeft dus niet extra te betalen, maar enkel de eerste betaling manueel uit te voeren.

Dankzij een manuele betaling kan je ons het nodige mandaat geven voor een domiciliëring. Dit doe je door bij je eerstvolgende betaling via BanContact, KBC, Belfius of iDeal aan te vinken dat je domiciliëring wenst te activeren.

Bij de aanmaak van een nieuw profiel of bij de bestelling van credits dien je ons opnieuw een mandaat voor domiciliëring te geven. Dit doe je door bij je eerstvolgende betaling voor je nieuwe profiel of credits via BanContact, KBC, Belfius of iDeal aan te vinken dat je domiciliëring wenst te activeren.

Het wijzigen van je rekeningnummer kan enkel door de huidige domiciliëring te verwijderen. Dit doe je eenvoudig door in te loggen en te gaan naar onderdeel ‘Domiciliëring’. In het midden van de pagina vind je de link om de huidige domiciliëring te verwijderen. Nadien kan je een nieuwe domiciliëring aanmaken door bij je eerstvolgende betaling dit aan te vinken. Deze eerste nieuwe betaling dient manueel te gebeuren zodat je een nieuw mandaat kan geven.

Je kan je domiciliëring tijdelijk stopzetten of volledig verwijderen.
35 dagen voor het verstrijken van de termijn van je profiel ontvang je via e-mail een herinnering dat de domiciliëring over 35 dagen zal uitgevoerd worden. In deze e-mail vind je tevens de link om de domiciliëring tijdelijk of definitief stop te zetten.
Na in te loggen kan je jouw domiciliëring ook steeds stopzetten op jouw account onder de knop ‘Domiciliëring’. Dit kan op eender welk moment.

5. Meerdere profielen / meerdere websites

  • Als je ingeschreven bent op een van onze sites kun je je ook gemakkelijk laten vermelden op de andere sites. Met je bestaande logingegevens maak je een nieuwe persoonlijke pagina aan.
  • Login en klik rechts op 'jouw praktijkprofielen' (of scrol naar beneden op smartphones). Klik daarna op 'maak een nieuw profiel aan' en selecteer de website waarop je een profiel wenst te maken.
  • Je adres en facturatiegegevens blijven behouden. Alle andere gegevens dien je opnieuw in te geven. Op deze persoonlijke pagina kunnen dus andere gegevens staan dan jouw eerste persoonlijke pagina. Om beter gevonden te worden via Google is het goed om op dit profiel een iets andere tekst te plaatsen en de volgorde van je therapievormen en klachten anders te rangschikken dan je 1e profiel.
  • Na aanmaak ontvang je een uitnodiging tot betaling. Je 2e profiel komt online na het verwerking van jouw betaling. Reken hiervoor tussen 5 à 10 werkdagen.
  • Ja, dat is het zeker. Al onze sites bereiken een divers doelpubliek en zijn vindbaar op verschillende thema's. Je hebt er dus baat bij op verschillende sites te adverteren. Zo krijgt je praktijk de grootste bekendheid.
  • Een goede vindbaarheid is nooit zonder kostenplaatje. Wij doen elke dag opnieuw ons uiterste best om de vindbaarheid (en gebruiksvriendelijkheid) van onze sites te optimaliseren via technische aanpassingen, uitgebreide reclame ed. Hier komt heel wat werk bij kijken achter de schermen. Daarom kunnen we helaas geen korting voorzien voor wie meerdere profielen aanmaakt. Gelukkig loont het wel de moeite. De voordelen van onze sites dekken ruimschoots de kosten. Je dient in principe maar 1 aanmelding per jaar te ontvangen om de kosten terugbetaald te krijgen.
  • We voorzien wel een korting vanaf 4 profielen op hetzelfde praktijkadres. Dit wordt meestal gebruikt door groepspraktijken of koppels.
  • De inhoud van je profiel of de resterende termijn kunnen helaas niet overgezet worden. Dit is technisch gezien niet mogelijk.
  • We raden aan om je profiel op beide sites te vermelden! Zo word je meer gecontacteerd en gevonden door een breder publiek.
  • Indien gewenst kan je je tweede praktijkadres in je persoonlijke tekst vermelden.
  • Als je wil dat jouw tweede praktijkadres ook gevonden wordt via de zoekmodule van de site en met een vlagje verschijnt op de kaart in Google Maps, maak dan een tweede profiel aan. (Als persoonlijke tekst plaats je best een iets andere tekst dan je eerste profiel.)
  • Je tweede profiel komt online na het verwerken van jouw betaling.
  • Noteer geen twee adressen bij ‘praktijkadres’. Dit geeft een foute weergave in Google Maps.

6. Weergave profiel

  • Je kan eenvoudig je profiel tijdelijk offline plaatsen door in te loggen en naar onderdeel 'Betalingsoverzicht' te gaan. Achter je betalingsorders vind je een groen icoontje. Wanneer je hierop klikt gaat je profiel offline. De termijn van je profiel loopt verder.
  • Je kan je profiel eenvoudig heractiveren door opnieuw op het (nu rode) icoon te klikken.
  • Neem je een tijdelijke pauze? Houd dan je profiel online. Plaats duidelijk bovenaan je persoonlijke tekst dat je momenteel geen nieuwe cliënten ontvangt. Verwijder ook eventueel tijdelijk je telefoonnummer. Door je profiel online te houden, behoud je de opgebouwde geschiedenis in Google, wat de heropstart vergemakkelijkt.
  • Of je profiel wel of niet in de zoekresultaten verschijnt hangt af van wat de bezoeker ingeeft in de zoekbalk. Als de bezoeker een klacht of therapievorm (vb. psychotherapie) selecteert wordt je profiel getoond indien je deze klacht of therapievorm geselecteerd hebt in je profiel bij onderdeel 'Zoektermen'. Om je profiel vindbaar te laten zijn bij vb. 'psychotherapeut', dien je 'psychotherapie' dan ook in je lijst van therapievormen te plaatsen.
    Je geeft best ook een volgorde aan deze lijst. Want de eerste 7 selecties worden naast je foto getoond in de lijst van de zoekresultaten.
  • Selecteer alle therapievormen waar je een opleiding van genoten hebt. Ook de therapievormen die je al selecteerde bij of 'Hoofdtherapievorm' of activiteit 1 en 2.
  • Kijk ook na of je vermeldingstermijn nog loopt bij onderdeel 'Betalingsoverzicht'. Indien deze verstreken is, kijk dan of je onze uitnodiging tot betaling ontvangen hebt of klik op het envelopje achter je nieuw betalingsorder om de betalingsgegevens opnieuw te ontvangen. Na ontvangst en verwerking van je betaling komt je profiel terug online.
  • Het verwerken van de betaling en nazicht van je profiel kan tot 10 werkdagen duren. Reken dus op die periode vooraleer jouw profiel zichtbaar is op de site.
  • Controleer of je zoekt op de juiste site. Ga na op welke van onze sites je jouw praktijk hebt aangemeld en zoek jouw profiel op onze juiste site.
  • Als jouw profiel na 10 werkdagen nog niet zichtbaar is, kijk dan na of de betaling effectief uitgevoerd is. Indien dit zo is, contacteer ons dan via 'Contacteer webbeheerder' en zend ons je betaalgegevens zoals rekeningnummer, naam van de rekeninghouder, datum van betaling en bedrag.

7. Cursussen plaatsen - credits

Wanneer ik al een persoonlijk profiel heb als psycholoog

  • Log in met je inlog-gegevens (emailadres en wachtwoord).
  • Om een cursus, workshop of opleiding te kunnen plaatsen, heb je credits nodig. Deze kan je bestellen door bij onderdeel ‘Cursussen’ bovenaan de pagina te klikken op ‘Credits ’. Zodra de betaling ontvangen is, kunnen de credits gebruikt worden. Je kan wel al gerust de gegevens van jouw activiteit invullen. Je activiteit komt dan automatisch online na het verwerken van je betaling.
  • Bij het onderdeel ‘Cursussen’ kan je een cursus, workshop of opleiding invoegen door op ‘Activiteit toevoegen’ te klikken. Vul hier de informatie over jouw activiteit in. Vul zoveel mogelijk informatie in.
  • Plaats je activiteit steeds zo lang mogelijk op voorhand online.

Wanneer ik nog geen persoonlijk profiel heb

  • Om een cursus, workshop of opleiding te plaatsen moet je eerst geregistreerd zijn.
  • Wens je een profiel als psycholoog, registreer dan eerst als psycholoog. Hierna kan je activiteiten plaatsen zoals hierboven beschreven.
    Wens je enkel een profiel als organisator, registreer dan als organisator.
  • Vul je naam en emailadres in. Hierna krijg je een e-mail met met bevestigingslink. Dit kan enkele minuten duren. Kijk ook of deze misschien terecht gekomen is in je spambox of map met ongewenste berichten. Na bevestiging van je emailadres kan je verder inloggen.
  • Je kan nu jouw gegevens inbrengen door telkens op 'volgende' te klikken. Eens volledig ingevuld wordt het profiel aangemaakt en kan je verder ook activiteiten aanmaken zoals hierboven beschreven.
  • Log in, ga naar onderdeel ‘cursussen’ aan de rechterkant (of scrol verder op smartphones), bovenaan de pagina klik je op ‘credits’. Hier kan je een keuze maken tussen het aantal credits dat je wil bestellen. Wanneer je klikt op ‘bestel credits’, ontvang je via email de uitnodiging tot betaling. Zodra de betaling verwerkt is, kunnen de credits gebruikt worden. Je kan wel al gerust de gegevens van jouw activiteit invullen.
    Na verwerking van je betaling komen jouw activiteiten automatisch online.
  • Je kan gemakkelijk je activiteit plaatsen op al onze sites. Bij het invullen van de gegevens kan je aanvinken op welke sites je wil staan.
  • Het aantal credits wordt aangerekend per website.
  • Plaats je cursussen ed. steeds zo lang mogelijk op voorhand online.
  • Als het thema van je cursus, workshop of opleiding niet in de lijst staat, kan je via het contactformulier vragen om deze te laten opnemen.

8. Sociale netwerken

  • Facebook, linkedin,… zijn mooie wegen om je praktijk kenbaar te maken.
  • Facebook:
  1. Like onze facebookpagina, rechts bovenaan de pagina. Zo ontvang je al onze posts. Deel deze af en toe zodat ook je vrienden deze posts kunnen ontdekken.
  2. Plaats een link naar Vind-een-Psycholoog.be en je profiel op je prikbord door een bericht te plaatsen waarin het webadres voorkomt (www.vind-een-psycholoog.be en/of je eigen webadres die bovenaan in de balk verschijnt wanneer je op je profiel bent). Vraag aan je vrienden en familie om dit bericht te ‘delen’ en te 'liken'. Herhaal dit af en toe.
  • LinkedIn:
  1. Zoek Vind-een-Psycholoog .be op LinkedIn bij personen en maak connectie met ons.
  2. Deel gerust ons profiel met vrienden en collega’s of verras ons met een aanbeveling of deskundigheid! Ook zo sta je extra in de kijker.
  3. Plaats op je eigen LinkedIn-profiel bij ‘websites’ een link naar je profiel op Vind-een-Psycholoog.be en geef het een titel (Kies ‘Ander’ bij ‘Maak een keuze…’): vb. Mijn pagina op VindeenPsycholoog.be
  • Deze linken hebben een zeer positieve invloed op de weergave van je profiel in Google!